Als een importeur op zijn website schrijft 'dient op 15'C - 16'C geserveerd te worden', dan weet je dat we te maken gaan krijgen met licht verteerbaar rood. Dat is normaalgesproken best een klus met een druif als syrah. Toch is Martin Clerc erin geslaagd. En dat is knap.
We zitten in de buitenwijken van de Rhônevallei. Noordelijke Rhône, dus syrah. Niet afkomstig van een cru, maar uit Collines Rhodaniennes IGP. Hadden we al gezegd dat het sappig is, wat we in het glas hebben? Pure Hero-cassis. Maar dan voor volwassenen. We zetten hem een half uurtje voor serveren in de koelkast. Zwaaien de barbecue aan en serveren hem bij een gegrild hamburgertje van de slager. Zullen we nog eens zien wie dan de hero van de avond is...